Veiligheid

Credit Europe Bank N.V. is een Nederlandse bank met haar hoofdkantoor in Amsterdam. Uit dien hoofde valt Credit Europe Bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel dat wordt uitgevoerd door De Nederlandsche Bank N.V.

Uw spaargeld bij Credit Europe Bank N.V. is daardoor tot een bedrag van € 100.000 per persoon voor 100% gegarandeerd. Credit Europe Bank N.V. heeft een algemene bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V., de toezichthouder voor het geconsolideerd toezicht op al haar bancaire activiteiten in en ook buiten Nederland. Voor meer details over het Nederlandse depositogarantiestelsel verwijzen wij naar de website van De Nederlandsche Bank N.V. (http://www.dnb.nl).

Veiligheid Online-Banking

    Credit Europe Bank beveiligt Internetbankieren voor haar klanten met de volgende maatregelen:

    Klantnummer en PIN
    U moet de juiste combinatie van klantnummer en PIN-code hebben om in te loggen bij Internetbankieren. Om veiligheidsredenen wordt uw account geblokkeerd, wanneer drie achtereenvolgende inlogpogingen met hetzelfde klantnummer mislukken.

    Virtueel toetsenbord
    Het virtuele toetsenbord zorgt voor een betere beveiliging tegen keyloggers, waarmee informatie van u wordt gestolen doordat de toetsen die u indrukt worden opgenomen. U wordt gevraagd om uw PIN-code in te voeren met een virtueel toetsenbord op het scherm. U kunt het virtuele toetsenbord uitschakelen, maar we raden u dringend aan om het altijd te gebruiken bij het inloggen.

    Laatste inlogtijd
    Wanneer u inlogt bij Internetbankieren, wordt de laatste tijd waarop u hebt ingelogd weergegeven in het hoofdvenster, zodat u kunt controleren of iemand anders uw account heeft gebruikt.

    Beveiligde verbinding
    Voor alle gegevens die worden verzonden tussen het systeem Internetbankieren van Credit Europe Bank en uw browser wordt het versleutelingsprotocol 128-bit SSL (Secure Socket Layer) gebruikt, een veilige omgeving voor het uitwisselen van gegevens. Deze technologie is de nieuwste wereldwijd geaccepteerde standaard voor het beveiligen van dataverkeer voor internettoepassingen.

    Sessiebeheer
    - U kunt niet met meerdere browsers inloggen bij Internetbankieren.
    - Wanneer u het systeem Internetbankieren 5 minuten lang niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd en moet u opnieuw uw PIN-code invoeren.
    - Wanneer u het systeem 15 minuten lang niet gebruikt, wordt de sessie automatisch beëindigd.

    Bewaking
    We bewaken en monitoren onze systemen voortdurend om toegang door onbevoegden te voorkomen en uw privacy en uw persoonlijke gegevens te beschermen.

    Testen
    Credit Europe Bank onderwerpt haar systemen regelmatig aan penetratietesten om mogelijke kwetsbaarheden te ontdekken (door 'in te breken').

    We raden onze klanten aan om Internetbankieren nog veiliger te maken met de volgende maatregelen:

    Beveilig uw klantnummer en uw PIN-code

    • Houd uw PIN-code vertrouwelijk:
      Geef uw PIN-code nooit aan iemand anders. Als u vermoedt dat iemand uw PIN-code kent, moet u de PIN-code onmiddellijk wijzigen. U kunt uw PIN-code 24 uur per dag, 7 dagen per week wijzigen via Internetbankieren van Credit Europe Bank.

    • Voorkom phishing:
      Credit Europe Bank zal nooit per e-mail vragen naar uw PIN-code of andere persoonlijke gegevens. Credit Europe Bank zal nooit derden per e-mail of telefoon contact met u laten opnemen over uw bankzaken. Als u een e-mailbericht ontvangt waarin u wordt gevraagd om uw persoonlijke gegevens of uw wachtwoord in te voeren, reageer dan niet op dat bericht en waarschuw ons meteen.

    • Bezoek de website direct:
      Bezoek Internetbankieren van Credit Europe Bank niet via een link in een e-mailbericht of een webpagina die doorverbindt naar de site. U kunt het beveiligingscertificaat van de website voor internetbankieren controleren door dubbel te klikken op het pictogram van een slot (). Daar hoort u de volgende URL te zien: intbank.crediteurope.nl, de vertrouwde ondertekenaar van het certificaat en de geldigheidsduur van het certificaat. Hierdoor weet u zeker dat u bent verbonden met de server van Credit Europe Bank. De positie van het slot pictogram verschilt per internet browser en de versie van de browser. Indien het slot pictogram niet zichtbaar is, raadpleeg dan de help pagina van uw internet browser voor meer informatie.

    Veilig uitloggen
    Vergeet niet om uit te loggen door op het pictogram Veilig uitloggen () te klikken wanneer u klaar bent met internetbankieren. Laat uw computer nooit onbewaakt achter zonder veilig uit te loggen wanneer u Internetbankieren gebruikt. Gebruik Internetbankieren om veiligheidsredenen alleen op uw eigen computer, niet op openbaar toegankelijke computers.

    Bescherm uw computer en uw netwerkverbindingen
    Bescherm uw computer en uw (draadloze) netwerk met wachtwoorden en versleuteling, om toegang door onbevoegden te voorkomen.

    Houd uw computer up-to-date
    Zorg dat u tijdig alle beveiligingsupdates en servicepacks voor uw besturingssysteem en uw antivirussoftware installeert.

    Wees voorzichtig met e-mail en nieuwe software
    Open nooit bijlagen bij e-mailberichten van afzenders die u niet kent. Wees ook voorzichtig met het downloaden en installeren van programma's van niet-vertrouwde aanbieders. Dit zijn de twee meest voorkomende manieren waarop schadelijke programma's (virussen, Trojaanse paarden, keyloggers etc.) worden verspreid. Hiermee kunt u onbedoeld mogelijk maken dat uw persoonlijke gegevens worden gestolen. Credit Europe Bank zal nooit ongevraagd e-mailberichten met een bijlage verzenden, of software en updates per e-mail verspreiden.

    Installeer internetbeveiligingsprogramma's
    Bescherm uw computer tegen schadelijke programma's (virussen, wormen, Trojaanse paarden en spyware) door firewalls, antivirus- en anti-spywareprogramma's van betrouwbare aanbieders te installeren. Een firewall is een programma dat pogingen om in te breken in uw computer tegenhoudt. Firewall- en antivirusprogramma's zijn beschikbaar bij aanbieders zoals Norton en McAfee.